Dagboek Spanje 2005

Lineke & Gerard

De reis is begonnen, voor de vierde keer met GO 4 IT. Ja ja, we zijn er vanaf het eerste begin bij. Dit jaar zelfs met startnummer 1. Nu kan er niets meer mis gaan. Het enige minpuntje is misschien dat met Pinksteren bleek dat het auto'tje niet helemaal met ons mee werkte. Dus vorige week een ander blokje en ook maar een revanche voor de paarse. Dit keer gaat het helemaal goed komen.
De heenweg was helemaal goed, auto geweldig en het weer subliem. Dit belooft een geweldige vakantie te worden.
Op camping Mooi-bemelen is het al gezellig druk en na even bij gekletst te hebben tentje opgezet en potje gekookt heerlijk genieten van iedereen die met de tent en auto aan het stuntelen zijn.
Bij deze iedereen weer een geweldige vakantie met Go 4 It gewenst. [Dat is gelukt hoor! - webmaster]

Lineke & Gerard, KS-84-JS, equipe nr. 1

Arie & Lineke

De eerste rit, iedereen was al vroeg uit de veren om om 9.00 uur te kunnen vertrekken naar Maastricht. Daar een lekker broodje met koffie genuttigd bij BMW dealer Kessels. En, na wat pers te hebben geplezierd met wat leuke shots van onze Mini's, om ± 11.00 uur vertrokken voor de eerste etappe. Maar al snel werd het toch wel even zoeken naar de juiste plek om de route weer op te pakken, na een wegomleiding. Hiermee toch wel behoorlijk wat tijd verloren, helaas. Voor de rest een hele mooie route en lekker warm weer.
Ook moesten we nog een reparatie uitvoeren aan onze Mini, we konden opeens niet meer schakelen. Het breekpennetje van de schakelstang was gebroken. Maar even op de krik en een boutje en een moertje er in, en hup we konden weer verder. Dan nog even de tent opzetten en lekker eten. En dan weer vol verwachting op de volgende rit naar bed.
Iedereen nog heel veel leuke Mini-kilometers.

Arie & Lineke, DR-XG-05, equipe nr. 2

René & Malou

Hallo,
Wij zijn René en Malou en we rijden in een Mini 1000 uit 1989. Dit is onze eerste keer met de stichting Go 4 It.
Voor ons begon de tocht al in Mooi-bemelen waar we al lekker vroeg waren. Na een kort nachtje begon eindelijk de rit. Lekker ontbeten bij Kessels BMW. Nadat alle Mini's gefilmd waren konden we aan de start beginnen van een lange, mooie en warme rit.
Halverwege een klein knelpuntje; we zijn bij de omleiding wel drie keer de berg op en neer gereden, maar uiteindelijk toch gevonden. Toen konden we onze weg weer vervolgen.
Rond 18.00 uur waren we uiteindelijk op de camping. Hier hebben we lekkere pannenkoeken gegeten en van een heerlijke douche genoten.
Wij wensen iedereen een veilige en pechloze reis toe.
Veel groetjes,

René en Malou, TS-21-YK, equipe nr. 3

Natascha & Peter

Ok, het is onze beurt om een stukje te schrijven. Dag twee van de Go To Salou Tour is achter de rug. Een bijna rechte lijn over goede wegen van Mortehan in België naar Thonnance-les-Moulins in Frankrijk.
We vertrokken van de camping en kregen gelijk een proef voor onze kiezen. Een bepaald traject van de route moest met een gemiddelde snelheid van 30km/h gereden worden. We hebben onze best gedaan. Of het gelukt is horen we nog. Vlak na de finish hebben we weer op elkaar gewacht en gingen we met z'n vijven op pad. De enige onduidelijkheid onderweg zat niet in de route maar in de bewegwijzering naar de supermarkt! Maar we zijn er gekomen.
Bij aankomst op de camping zijn we snel het zwembad ingedoken om de hitte van ons af te spoelen, en nu zitten we heerlijk aan de koffie.
Morgen hebben we een bochtige route voor de boeg. We hebben er weer zin in. En hopelijk blijft het net zulk mooi weer.

Natascha & Peter, equipe nr. 4

Erna & Erik

Dag 3 zit er voor ons op. Dag 1 was voor ons Hoogezand (provincie Groningen) naar Maastricht.
Dag 2. Na een goed ontbijt en koffie bij garagebedrijf Kessels gingen we aan de rit beginnen. Dat ging perfect, op één puntje na. Mooie omgeving en goeie wegen. De camping was eenvoudig maar erg gezellig.
Dag 3 liep als een trein. Ook over goeie wegen met een prachtige omgeving. We waren op tijd op de camping, welke echt prachtig is. Na het opzetten van de tent lekker naar het zwembad om af te koelen. Heerlijk gedoucht dus we kunnen er morgen weer helemaal tegen aan.
Groetjes Erna & Erik Equipe nr 5
Casper & Stan Krijgsman
Met dit internationaal gezelschap is het moeilijk geen spelfouten te maken. Ook dit boekje heeft een gelijkenis met het routeboek. Het zit vol met vermommingen dus vandaar equipe 21 en niet 6.
Dag 4. Het moment dat we het grondzeil hadden ingepakt begon het te regenen en dat de hele dag tot aankomst. Als laatste in de rij van vijf hadden we goed zicht hoe het is om een met zulk weer een Mini Moke te rijden. De route was mooi, vooral het eind waar veel van de auto werd gevraagd.
Dag 5. Vandaag hadden we besloten om er alleen op uit te gaan. Met een automaat in de bergen is snelheid en planning belangrijk om vlot de top te halen en daarna weer snel af te dalen om te koelen. Als een van de laatste vertrokken, maar als tweede binnen in Narbonne. Weer een mooie rit met als troef morgen een rustdag.
IMM Here we come!

Casper & Stan Krijgsman, 1300 automaat YR-20-BM, equipe nr. 21

Tanja & Eddie

Vandaag is de rustdag, daar zijn velen toch wel aan toe. Vanochtend twijfelde ik nog om 6.15 uur of we niet op moesten staan, douchen, inpakken en wegwezen, maar nee net op tijd schoot het me te binnen dat we een dagje vrij hebben.
Afgelopen dagen waren prachtig. De ene rit nog mooier dan de andere. De omgeving is ongelooflijk, soms een foto willen maken maar wetende dat wat je ziet niet is vast te leggen op een foto.
Dit jaar heeft als thema "alles komt goed". Voor onszelf had dit ook een betekenis. Eddie heeft maanden aan de Midas gewerkt, hij was twee weken voor vertrek klaar, had hem van binnen helemaal opgeruimd en schoongemaakt en van buiten al drie keer helemaal gepoetst. En toen, een dag voor vertrek, brandde de kabelboom door. Gelukkig hebben we nog een MINI [new Mini - webmaster] en kwam het goed.
Ook tijdens de rit geeft het routeboek ons af en toe letterlijk het gevoel of dit wel goed komt, maar dan is 's avonds iedereen er toch weer bij. Nog twee dagen en we zijn in Salou. Als het weer mooi blijft en de motoren blijven draaien, komt het allemaal goed.

Tanja & Eddie, 32-PD-NT NEW MINI [Met de Midas komt alles goed - webmaster], equipe nr. 28

Maxx & Maarten

Zo, na een korte route door de bergen en dalen aangekomen in Andorra. Voor mijzelf op weg naar mijn tweede IMM. Eerst al naar Italië, maar dat was zonder Go 4 It. Toen ook motor stuk gelopen op de terugweg, dus ik vond het erg spannend om het nog eens te proberen.
Voor Maarten de eerste IMM. Dus dat is ook spannend. Na 1 week en 1 dag onderweg te zijn erg tevreden over de route. En de Mini, want die trekt het ook erg goed. Het enige probleem was dat gisteren op de rustdag de uitlaat afbrak, maar met hulp van Hilbert is alles goed gekomen. Zoals gezegd vandaag een route door bergen en dalen. Persoonlijk vind ik dit de leukste route, het betere stuurwerk. Alleen jammer dat we tijdens een redelijke zware klim achter een Fiat Panda vast zaten waardoor de motor een beetje warm werd.
Kwam er toen ook achter dat vaatjes met bijvoorbeeld olie of koelvloeistof best wel uitzetten. Ze knalden bijna uit elkaar. Ook de Pringles vlogen bijna door de auto bij Gitty. Maar goed, alles is weer goed gekomen en we zijn weer veilig en wel op de camping aangekomen. Morgen de laatste rit naar het IMM in Salou. En daarna weer in 1 dag terug naar Nederland.
Misschien tot volgend jaar. Groetjes,

Jurjen (Minimaxx) & Maarten (Maarten82), rooie cooper JD-RN-39, equipe nr. 26

Gitty & Richard

Voor mij is het de eerste keer stichting Go 4 It. We hebben er lang over gedaan om te besluiten met wie we gingen en met welke Mini's, maar uiteindelijk zijn we er uit gekomen.
Vandaag aangekomen in Andorra. We hebben een hele week met mooie routes achter de rug. Veel leuke weggetjes en erg mooi uitzicht. Vandaag hebben we de leukste route gehad (ook het zwaarst voor de Mini). We hebben genoten van de bochtige wegen en de behoorlijke klim door de bergen. Vanmiddag zelfs nog met sneeuw gespeeld.
Morgen hebben we alweer de laatste rit van de GTST tour, het is veel te snel voorbij gegaan. We kunnen in iedergeval terug kijken op een leuke rit waarbij we veel nieuwe mensen hebben leren kennen. Er is een hoop gezelligheid geweest.
We hopen dat we volgend jaar met Go 4 It naar Polen kunnen, want de reis er naartoe is misschien wel leuker dan het IMM zelf.
Iedereen veel plezier op het IMM in Salou.

Gitty & Richard, blauwe Monza 96-PS-RS, equipe nr. 29

Verginia & Erik

De GTST rit loopt op zijn eindje. Enorm indrukwekkend deze keer. We hebben zeer genoten, ook al verliep voor ons persoonlijk niet altijd alles even soepel. Maar, het komt wel goed. Veel nieuwe gezichten gezien, genoten van de vele verhalen van anderen, top. Afwisseling van de ritten was super. Van lekker toeren tot sportief rijden, en voor elk wat wils. Het is nu bijna niet voor te stellen dat we een week geleden nog in de heuvels bij Maastricht zaten, en nu in de bergen in Andorra.
Brenda, Marco en Har bedankt voor deze geweldige tour!! Het was leuk en leerzaam. Zo weten we nu dat wij nooit echte kampeerders zullen zijn, en echt verwend (verpest) zijn.
IMM 2006 Polen. We weten niet of we erbij zullen zijn, maar als we terug kijken op de GTST rit, dan weten we het wel.
Het komt allemaal Goed!!

Verginia & Erik, Balmoral ND-SX-73, equipe nr. 10

Martin & Olga Blok: Verlost van de Brom

Op een van de eerste trajecten hoorde ik het: een "brommetje". Eerst dacht ik, wat maakt die ouwe bak voor mij een herrie. Maar toen hij rechtsaf sloeg en "brommetje" bleef, wist ik: het "brommetje" zat in mijn auto. Alles bedacht; slippende koppeling, remschoenen die blijven hangen, bandengeruis op het asfalt. Niets wist mij te overtuigen, het moest toch wat anders zijn. De volgende rit was "brommetje" toch al een aardige "brom" geworden en begon ik te snappen wat het was: mijn rechter achterwiellager!! Even met behulp van de krik van Jeroen door Hilbert laten checken. "Ja, het was het wiellager, maar het kon geen kwaad", volgens dokter Hilbert. Gelukkig. De volgende rit met veel bergen en veel colletjes begon "brom" toch een behoorlijke "Brom" te worden. De volgende ochtend toch even door geneesheer directeur Theo laten luisteren. "Niet echt ernstig, maar vervanging was gewenst." Dus vervangen maar en nog voor vertrek van de laatste rit werd het lager vervangen. Weg "Brom" en een prima laatste rit gehad.
Bedankt Theo en Arno.

Martin en Olga Blok, equipe nr. 33

Roland & Angelina: The days after...

Bijkomend van de ritten, het IMM en de avondjes MCCIO krijg ik "het schriftje"in handen geduwd.
Ik ben eens gaan nadenken over een flinke kritische noot in mijn verhaal. Maar of het nu aan de ingenomen Paracetamol ligt, of de organisatie... Tja, natuurlijk weten we het. De uren die de heren en dame van Stichting Go 4 It in de organisatie hebben gestoken zijn dit jaar weer niet voor niets geweest. Alles sloot naadloos op elkaar aan. Zelfs toen het even niet goed kwam...
Het IMM zelf lekker. Eén feest van Mini's, zon, zwembaden en palmbomen.
We gaan nog een paar dagen genieten. De meeste Mini's zijn inmiddels vertrokken. Wat ons rest zijn zon, zwembaden en palmbomen.
Bedankt Go 4 It

Roland en Angelina, equipe nr. 7

Har, Fabienne & Joke

Zo, het zit er weer op!!!
Nog nagenietend onder mijn palmboompje in de schaduw moet ik een verhaaltje schrijven in het schriftje van de GTST-rit.
De eerste rit naar de Belgische camping hebben we de snelle route genomen en waren we als eerste daar. Heerlijk in je stoeltje in de schaduw kijken hoe de rest langzaam binnen druppelt. De overige routes hebben we gewoon via het routeboek gereden en het is allemaal goed gekomen. Fabienne (4 jaar) heft het ook allemaal goed doorstaan.
Eenmaal in Salou hebben we veel plezier gehad o.a. in de Ski hut, Grand Café de Costa en Double Dutch. We hebben weinig van het IMM zelf gezien. De feestavond was niks... De rit door Salou en parkeren op de boulevard was mooi. Hoewel Go 4 It toch de eerste was die op de boulevard mocht parkeren, helaas Fernando!!!

Har, Fabienne en Joke, equipe nr. 38

Gitty.

Weer thuis
Voor mij was dit de eerste keer met Go4it en ik moet zeggen dat het super goed bevallen is.
Vorige week donderdag 26 mei zijn we dus vertrokken naar Maastricht, na daar overnacht te hebben de volgende ochtend de officiële start in Maastricht. Alle mini's op straat geparkeerd en lekker een ontbijtje genuttigd. (Heeft iemand trouwens het stukje opgenomen? Ik las namelijk dat mensen het wel gezien hebben.)
We zijn toen begonnen aan de eerste route, naar Mortehan. We hebben onderweg mooie watervallen gezien. 's Avonds op de camping aangekomen en lekker geslapen.
De volgende dag mochten we de spullen weer inpakken om te beginnen met de 2e route naar Thonnance-les-Moulins. Deze route begon met een traject-meting. Hierbij moesten we een gemiddelde snelheid van 30 km per uur rijden. Dat valt alleen niet mee als je de eerste straat waar je in moet al voorbij rijd. Al met al hebben we het toch redelijk goed gedaan. Na deze route waren we al vroeg op de camping.
Route 3 vertrok naar Lons-le-Saunier, deze route begon goed. We moesten namelijk tanken, alleen het was zondag en onze pinpassen deden het niet bij de pomp. Nadat we een uur rondgereden hadden, hebben we toch kunnen tanken en konden we met de route beginnen. 's Avonds lekker makkelijk bij de Mac gegeten, aangezien deze vlakbij de camping zat.
Maandag werden we wakker en toen regende het. Veel mensen waren vast gegaan, want in de regen staan is ook niet zo leuk. Wel was het lekker om met een beetje verkoeling aan route 4 te beginnen. Deze route bracht ons naar st. Saveur-de-Montagut. Dit was een heerlijke route door de bergen, konden we vast een beetje oefenen voor de Pyreneën. We kwamen aan op een mooie camping aan een riviertje, gelukkig aan de droge kant van de berg.
De dag erna begonnen we aan route 5 naar onze rustplaats in Narbonne. Tijdens de rustdag wilden we eigenlijk de kust gaan bezoeken. Helaas is dit niet gelukt, want de mini van Maxx wilde echt een rustdag en besloot om de uitlaat los te laten, zodat we terug naar de camping moesten. Vervolgens daar maar lekker aan het zwembad gelegen.
Na de rustdag mochten we verder naar Andorra, met een leuke klim door de bergen. Geweldig dat je het ene moment in de sneeuw kan staan en het volgende moment weer lekker in de zon zit.

Vanuit Andorra zijn we met z'n allen naar Salou gereden. In Salou aangekomen moesten we allemaal de tent opzetten en om 5 uur verzamelen. Costa bood ons namelijk een Spaans buffet aan, en we mochten alle Mini's voor de deur op de boulevard parkeren. Dit was echt heel leuk. Daarna met z'n allen naar de ski-hut, waar we tot in de late uurtjes zijn gebleven. Zondag zijn we nog met de MCCIO naar Double Dutch geweest.
Dit IMM is een ander IMM geweest dan die ik tot nu toe heb gezien. Meestal hebben we veel regen en staan we op een grote kale vlakte. Nu stonden we op een luxe camping onder de palmbomen met fantastisch weer. Dit is natuurlijk allemaal heel ideaal, maar het heeft ook zo z'n nadelen.
Meestal staan we op een terrein, waarbij je overzicht hebt over het hele terrein, dit was nu niet het geval. Het was namelijk een hele grote camping. Veel mensen hadden dit jaar ook meer een vakantie-gevoel, gingen overdag lekker aan het zwembad of op het strand liggen. Hierdoor liepen er veel minder mensen rond over het terrein. En ander nadeel was dat de feesttent een kwartier lopen was, hierdoor was er in die tent niet veel te doen.
Het positieve aan het IMM was, dat Salou een hele mooie boulevard heeft. Zondagochtend zijn we met bijna alle Mini's in een tour onder politiebegeleiding naar de boulevard gereden, waar we vervolgens de Mini's mochten opstellen.
Dit gaf zo'n mooi beeld, het is jammer dat dat niet op foto's vast te leggen is.

Al met al weer een geslaagd IMM met lekker weer. e GTST is me echt heel goed bevallen. Tijdens de tour veel nieuwe mensen leren kennen. Volgend jaar met z'n allen naar Polen. Ik heb er zin in.