Weekje Limburg en Brabant september 2014

Maandag 8 september

Na een rustige start van de maandag rijden we om 11 uur van het dorp af de camper is geladen als het goed is hebben we alles aan board. We tanken onderweg de diesel nog af en vullen de LPG tank er ging 12 liter LPG bij dus we hebben  maar 12 liter verbruikt in Zweden we hebben er een 40 liter tank onder dus als het koud word kunnen we even vooruit. Het is niet echt druk op de weg alleen voor Venlo wordt het wat drukken. We rijden rond 1 uur camperplaats "in de Verte" op we schrijven ons in en betalen. We zoeken een leuk plekje uit, pootjes uit, stoeltjes en de tafel en even een broodje eten. We genieten lekker van de zon het is nog heerlijk hier we rommelen nog wat en gaan met Appie aan de wandel hij gaat weer achter de konijntjes aan maar krijgt ze toch nooit te pakken. Bij terugkomst ga ik nog even een stukje rijden op de motor op naar Lottum dat is echt een klein dorp ze hebben niet eens een pompstation dan maar door naar het volgende dorp ben drie keer die weg door gereden toch gevonden, nog een stukje off road gereden want dat was korter rijden terug naar de camperplaats. De camperplaats "In de Verte"valt ons een beetje tegen wel mooie plaatsen maar als het vol staat niet echt ruim, in de douche hangt een vreemd luchtje en het is er niet echt schoon,  alleen als er net schoongemaakt is ruikt het lekker fris maar of het dan echt schoon is denk ik niet. De uitbater is vriendelijk daar licht het niet aan, en je loopt vanaf de CP zo het bos in. Na een broodje en de koffie nog even naar een boom met Appie en dan zoek ik het bedje op Rob kijkt nog even naar de formule 1 zondag met zijn nieuwe koptelefoon.

Achter de camper op de tweede foto staat een camper met het kenteken VV-TT-05 ons kenteken is VV-TT-04 Allebei net zo oud en allebei een Hymer ik vind het apart en bijzonder.

Dinsdag 9 september

Lekker uitgeslapen en na een half uurtje surfen op internet ga ik er om 10.00 uur uit. Ik zet een kop koffie en ik eet een liga. Appie en ik gaan aan de wandel we hebben lekker anderhalf uur gelopen en we hebben een eekhoorn gezien en genoeg konijnen. Bij terugkomst is Rob ook al uit de veren en we maken een lekker ontbijt en doen rustig aan. Na de brunch besluiten we naar Lottum te lopen. Het is een aardig tippeltje in Lottum drinken we koffie met vlaai we lopen weer op het gemak terug en als we door het bos lopen zien we een vossen jong over het pad lopen we blijven even staan om het vossen jong niet op te jagen hij loopt het bos weer in en wij vervolgen onze weg. Appie vindt de lucht van het vossen jong wel interessant hij blijft het spoor maar volgen we moeten hem echt even dringend roepen. Bij de camper aangekomen gaat Rob een stukje motorrijden en ik ga even op bed liggen even lekker niets. Voor de rest doen we rustig aan Rob maakt heerlijke tosti's. Rob kijkt wat TV, Appie ligt uitgeteld op de grond en ik werk de website bij. Ik denk dat we weer lekker vroeg op bed liggen morgen weer een mooie dag buiten.

rechter foto zie je de camperplaats

Woensdag 10 september

Het is weer een mooie dag beetje fris zo rond 9.00 uur ik drink een bakkie ik eet wat en ik ga op stap met Appie de bossen in. We lopen een heel eind richting het Pieterpad dat komt hier voorbij, we pakken een geocach op en gaan weer richting CP. Alleen moeten we een heel stuk om lopen want hoe ik wilde lopen daar was geen pas na een kilometer of 9 komen we weer op de CP aan en Rob is ook al wakker, we eten een broodje, ruimen de boel op en gaan richting Brabant camping De Zandberg in Leende. Na een drie kwartier rijden zijn we op "De Zandberg"het is een mooi schone camping, lekker dicht bij het bos nog geen 200 meter en dan staan we al weer in het bos. We zetten de camper zo neer dat we lekker de middag zon hebben we doen lekker rustig aan lopen even met z'n drietjes naar het bos om een klein rondje te doen. We eten wat en kijken een film. Appie wil alweer vroeg naar bed, wij kletsen nog wat en dan ga ik ook maar het zijn mooie maar vermoeiende dagen je slaapt heerlijk van de buitenlucht.

Donderdag 11 september

Appie en ik zijn weer redelijk vroeg waker en gaan een tippeltje maken, bij terugkomst slaat Rob nog die trommelen we uit zijn mandje en gaan ontbijten. Na een stevig ontbijt gaan de wandelschoenen aan en gaan we op weg naar De Sint-Benedictusabdij, beter bekend als de ‘Achelse Kluis’, ligt op de grens tussen Noord-Brabant (Nederland) en Noord-Limburg (België), in een ruim natuurgebied van akkers, bossen en heide, aan de oevers van de Warmbeek (B) /Tongelreep (NL).In 1989 werd het grootste deel van de landbouwgronden als natuur- en recreatiegebied verkocht aan het Nederlandse Staatsbosbeheer en het Vlaamse Gewest.
De kleine monnikengemeenschap die vandaag is overgebleven, is nu voor haar inkomsten voornamelijk aangewezen op handelsactiviteiten, waaronder de verkoop van zelf gebrouwen Achels trappistenbier. Na een vrij lange en warme tippel komen we aan bij de Abdij, Rob neemt een lekker Achels trappistenbiertje en ik een cola Zero met een appel vlaai/taart met bier, smaakte goed. Na een stevige wandeling terug naar de Zandberg ploffen we moe maar voldaan neer. We doen voor de rest lekker rustig aan en nemen het ervan de zon schijnt mooi vandaag. Na het eten ruimen we de boel aan kant en doen nog even de laatste wandeling met Appie zodat hij naar bed kan, wij kijken nog wat TV kletsen nog wat en dan ga ik ook slapen en op naar een mooie zonnige dag.

Vrijdag 12 september

Na de ochtendwandeling met Appie rij ik even op de motor naar het dorp heb wat boodschappen nodig. Ik neem weer te veel mee want ik moet de rugzak om want niet alles past in de koffer. Bij terugkomst lekker een broodje met gebakken ei gemaakt als brunch. Ik maak nog even een uitschuifmast voor de Turbo wiffi zodat ik niet steeds de trap op moet om de antenne op het dak te zetten. We pakken de poetsspullen en gaan de camper te lijf we doen de neus en 1 zijkant de rest bewaren we voor een andere keer. We drinken wat en Rob gaat lekker een stukje rijden met de motor, ik ga wat aan de website zitten werken, en ga even lekker een dutje doen. We lopen nog even een stukje met Appie en de dag is weer ten einde.

Zaterdag 13 september

Ben weer vroeg op en na een snelle bak koffie en een liga trekken Appie en ik er op uit op naar een geocach bij een schuil hut ik heb hem niet kunnen vinden volgende keer beter, ik moest uitkijken voor Dreuzels, Dreuzels zijn mensen die niets met geocaching hebben en dus niet weten wat ik daar zoek het moet natuurlijk wel geheim blijven. We lopen lekker op het gemakje terug maar eerst naar de kleine kruidenier in het dorpje Strijp dat is nog een echt ouderwets winkeltje waar je veel kan kopen maar niet alles ik vind het geweldig dat ze er nog zijn. Bij terugkomst zit Rob al naast de camper aan de koffie. We doen lekker rustig aan en ik nog even een stukje rijden op de motor naar Valkenswaard om bij de Formido een tafelkleedje te kopen maar hellaas hebben ze niet maar het is mooi weer dus een lekker ritje ik kom veel leger voertuigen tegen want het is 70 jaar vieren van de bevrijding van Nederland door de Amerikanen en Engelsen ook is er bloemen corso dus best wel druk, ik ga snel weg uit de drukte en tuf lekker terug naar de camping. Bij terugkomst poetsen  we de achterkant van de camper nog even en ruimen de poetsspullen op volgende keer gaan we verder met het dak en de andere zijkant. We eten een broodje frikadel gewoon lekker. We kijken een film en we gaan slapen morgen zit het er alweer op.

Zondag 14 september.

Ben vroeg wakker en Appie en ik gaan op stap. Als ik terug kom ruimen we de boel aan kant legen het toilet en het schone water en gaan naar huis. In Pernis pakken we de Peugot en rijden naar de nieuwe camperstalling in Berkel we moeten wel om rijden want de Benelux tunnel is dicht, toch gelukt allemaal en 14.00 uur zijn we thuis de wasmachine aan en we gaan nog even met Appie lopen, zo komt er weer een eind aan een leuke camper week op naar de volgende.